• MeetFit

Ból kręgosłupa: najczęstsze przyczyny i jak zapobiegać


Bóle kręgosłupa to powszechny problem, który dotyka coraz więcej osób w różnym wieku. Przyczynia się do tego siedzący tryb życia, zbyt mała aktywność fizyczna i bardzo często – nadwaga. Wszystko to powoduje osłabienie mięśni stabilizujących nasz korpus. Kręgosłup to rusztowanie naszego ciała, jeśli zadbasz o niego z pewnością poczujesz się lepiej!


Zacznijmy od anatomii. Kręgosłup składa się z kilku odcinków. Szyjnego mającego siedem kręgów, piersiowego z 12 kręgami, lędźwiowego z 5 kręgami i kości krzyżowej mającej 5 zrośniętych kręgów oraz kości guzicznej posiadającej 4 lub 5 zrośniętych kręgów. Każdy z segmentów ma różną ruchomość i inne zadania. Odcinek szyjny odpowiada za ruchomość naszej głowy i szyi, piersiowy tworzy wraz z żebrami i mostkiem klatkę piersiową chroniącą narządy wewnętrzne, lędźwiowy odpowiedzialny jest za skłony i rotację tułowia.


Bóle głowy i szyi są często spowodowane nadmiernym wychyleniem głowy w przód np. przy długotrwałym wpatrywaniu się w monitor. Natomiast ból właśnie w odcinku lędźwiowym jest najczęściej spowodowany niepoprawnym podniesieniem czegoś ciężkiego z podłoża lub zbyt długim przebywaniem z pozycji siedzącej.


Co możesz zrobić, aby pozbyć się bólu lub go zredukować?

Po pierwsze rusz się! Nasz organizm nie jest przyzwyczajony do bezczynności. Każda aktywność fizyczna dobrze wpływa na nasze ciało, ale jeśli odczuwasz bóle kręgosłupa, to spróbuj wzmocnić mięśnie stabilizujące np. poprzez funkcjonalny trening siłowy, z pewnością odczujesz ulgę.


Po drugie unikaj przebywania w jednej pozycji dłuższy czas. Jeśli pracujesz 8 godzin za biurkiem, rób sobie krótkie przerwy na rozruch. Podczas pracy nie bój się zmieniać pozycji, ale staraj się siedzieć wygodnie nie przeciążając kręgosłupa i nie zapominaj o napiętym brzuchu. Jeśli do tego po pracy wdrożysz aktywność fizyczną, efekt będzie jeszcze lepszy.


Po trzecie spróbuj zredukować swoją wagę. Kręgosłup jest rusztowaniem naszego ciała, a zbyt duża masa ciała wpływa na niego destrukcyjnie. Jeśli schudniesz kilka kilogramów, odciążysz swoje plecy i każda aktywność fizyczna będzie łatwiejsza. Poza tym schudnięcie dobrze wpłynie na Twoje stawy i ogólne samopoczucie.


#bólekręgosłupa#bólkręgosłupa#najczęstszeprzyczynybólukręgosłupa#przyczynybólukręgosłupa#jakzapobiegaćbolowikręgosłupa#zapobieganiebólomkręgosłupa#leczeniebólukręgosłupa#kręgosłup#zdrowykręgosłup#zdrowie#zdroweciało#zadbajoswójkręgosłup#mocnykręgosłup#silnykręgosłup#fizjoterapia#fizjoterapuetaradzi#masaż#ćwiczenia#zdroweciałozdrowyduch#ćwiczenianakręgosłup#bólgłowy#bólszyi

6 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
meetfit
  • Facebook
  • Instagram

GODZINY OTWARCIA

Godziny treningów:

Poniedziałek - Piątek 6:00 - 22:00

Sobota 10:00 - 14:00

Stałe godziny otwarcia:

Poniedziałek - Piątek 12:00 - 20:00

Sobota 10:00 - 14:00

KONTAKT

MeetFit Studio Treningowe

ul. Ks. P. Ściegiennego 1/LU3

25-033 Kielce

 

Tel: 696-765-329

Tel: 733-333-643

E-mail: kontakt@studiomeetfit.pl