• MeetFit

Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży?



Słyszałaś stereotypy, że kobieta w ciąży powinna leżeć w łóżku, odpoczywać, jeść za dwoje i przywyknąć do bólu, bo boleć musi? W tym artykule poruszę ważny temat, jakim jest aktywność fizyczna w ciąży i dlaczego warto ćwiczyć w tym ważnym dla każdej kobiety czasie.

Zacznę od najważniejszej rzeczy: przed jakąkolwiek aktywnością fizyczną obowiązkowo powinnaś wybrać się do lekarza prowadzącego ciążę, aby upewnić się, że nie ma żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń. Jeśli wszystko jest w porządku, zapewniam Cię, że aktywność fizyczna w ciąży odegra bardzo ważną rolę.

Po pierwsze, aktywność fizyczna zwiększa poziom endorfin, dzięki którym będziesz zrelaksowana, uśmiechnięta, z zupełnie innym humorem niż przed treningiem i wyjdziesz z zajęć z dużą ilością pozytywnej energii.

Po drugie, podczas treningu nauczysz się prawidłowego oddechu podczas porodu. Kondycja ulegnie poprawie i zwiększy się wydolność organizmu, przez co będziesz w stanie więcej zrobić.

Po trzecie – aktywny poród, który w ostatnich latach stał się bardzo modny. Aktywne rodzenie oznacza, że nie kładziesz się od razu na łóżko i masz rodzić, tylko spacerujesz, bujasz się na piłce, robisz przysiady, wykroki. Taka forma porodu połączona ze wcześniejszymi treningami sprawią, że łatwiej będzie Ci urodzić dziecko, a czas hospitalizacji będzie znacznie krótszy.

Co więcej ćwiczenia mają zbawienny wpływ na stawy, poprawiają funkcjonowanie układu krążenia, pomagają obniżyć przyrost masy ciała w ciąży, przez co zapobiegasz otyłości i szybciej wrócisz do formy po porodzie. Chodząc np. na zajęcia dla kobiet w ciąży, uczysz się wykonywać ćwiczenie poprawnie, korygujesz swoją postawę oraz uczysz się prawidłowego funkcjonowania na co dzień z dzieckiem po porodzie.

Na zajęciach ćwiczymy mięśnie tak, aby było łatwiej Ci rodzić. Czyli najpierw wzmacniamy mięśnie, a potem rozluźniamy je i przygotowujemy do akcji porodowej, a także skracamy poszczególne okresy porodu i łagodzimy ból porodowy.

Podsumowując, trening w ciąży przynosi mnóstwo korzyści, a kobiety, które nauczyły się poprawnie wykonywać ćwiczenia szczególnie oddechowe, mówią, że było im po prostu łatwiej podczas porodu i szybciej odzyskały sprawność fizyczną po porodzie.

NOWOŚĆ W STUDIU MEETFIT!!! Zajęcia grupowe (max. 6 osób) oraz treningi personalne dla kobiet w ciąży.

Chcesz zacząć lub kontynuować aktywność fizyczną w ciąży, ale nie wiesz, jak to robić w prawidłowy sposób? Zapraszamy do MeetFit, gdzie wszystkiego dowiesz się od naszej specjalistki Marii.

Treningi grupowe: Poniedziałek i czwartek godzina 12:00

Treningi personalne: ustalane indywidualnie

#treningwciąży #treningdlakobietwciąży #treningpodczasciąży #aktywnośćfizycznawtrakcieciąży #dlaczegowartoćwiczyćwciąży #zaletytreninguwciąży #aktywnyporód #łatwyporód #przygotowaniedoporodu #aktywnamama #aktywnaciąża #trenujwciąży #przygotujsiędoporodu


3 wyświetlenia
meetfit
  • Facebook
  • Instagram

GODZINY OTWARCIA

Godziny treningów:

Poniedziałek - Piątek 6:00 - 22:00

Sobota 10:00 - 14:00

Stałe godziny otwarcia:

Poniedziałek - Piątek 12:00 - 20:00

Sobota 10:00 - 14:00

KONTAKT

MeetFit Studio Treningowe

ul. Ks. P. Ściegiennego 1/LU3

25-033 Kielce

 

Tel: 696-765-329

Tel: 733-333-643

E-mail: kontakt@studiomeetfit.pl